Παρασκευή, 20 Ιανουαρίου 2012

Ελπίζουν παρά την υποτονική κίνηση οι έμποροι

- Ξεπερνούν το 60% οι εκπτώσεις
     Με το κρύο από τη μια να κρατά τους καταναλωτές στη ζεστασιά του σπιτιού και το άδειο πορτοφόλι από την άλλη να στέκεται εμπόδιο στις αγορές, καθώς προτεραιότητα όλων είναι το πώς θα τα βγάλουν πέρα με τους απανωτούς, παραφουσκωμένους λογαριασμούς και τα χαράτσια που έχει επιβάλλει η κυβέρνηση, πραγματοποιούνται με υποτονικούς ρυθμούς μέχρι στιγμής οι χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες ξεκίνησαν επισήμως στα εμπορικά καταστήματα από την περασμένη Δευτέρα και θα διαρκέσουν ως το τέλος του επόμενου μήνα.
     Την ίδια στιγμή, αρνητικά στη διάθεση των καταναλωτών για...
...ψώνια φαίνεται ότι έχουν λειτουργήσει και οι περαιτέρω μειώσεις μισθών και οι απολύσεις σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
     Ωστόσο, παρά την υποτονικότητα που παρουσιάζεται, οι έμποροι ελπίζουν ακόμα σε μια ουσιαστική ανάκαμψη της αγοράς - που πραγματικά έχει γονατίσει τον τελευταίο καιρό - κατά την εκπτωτική περίοδο προκειμένου να δουν, όπως λένε, μια άσπρη μέρα.
     Εκτίμησή τους μάλιστα είναι ότι η ίδια εικόνα θα συνεχιστεί τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων και αυτό διότι οι καταναλωτές, οι οποίοι λόγω κρίσης είναι πολύ φειδωλοί στις αγορές τους, θα θελήσουν αρχικά να επιδοθούν σε έρευνα αγοράς και κατόπιν να προχωρήσουν στην αγορά των αγαθών εκείνων που θα καλύψουν βασικές τους ανάγκες.
     Σύμφωνα με εκτιμήσεις πάντως, για ακόμα μία φορά είναι εξαιρετικά αμφίβολο εάν οι γενναίες εκπτώσεις θα αποτελέσουν "σανίδα σωτηρίας" ή θα γίνουν το "κύκνειο άσμα" για τον κλάδο του λιανεμπορίου.
     Για κάποιους καταστηματάρχες μάλιστα η περίοδος των εκπτώσεων αποτελεί την τελευταία ελπίδα προκειμένου να αποφύγουν το λουκέτο, ενώ αρκετές είναι και οι περιπτώσεις καταστηματαρχών που περιμένουν με τις εκπτώσεις να ρευστοποιήσουν το στοκ τους για να προχωρήσουν στη συνέχεια στο κλείσιμο της επιχείρησης εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που επικρατεί στην αγορά, με τη μείωση του τζίρου, την έλλειψη ρευστότητας και την αύξηση του χρόνου είσπραξης οφειλών να εξακολουθούν να είναι τα κύρια προβλήματα του κλάδου. 

Ξεπερνούν το 60%
     Σε αρκετές περιπτώσεις, πάντως, οι εκπτώσεις ξεπερνούν το 60%, σε μια προσπάθεια των εμπόρων να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, ενώ αρκετές είναι και οι προσφορές που γίνονται.
     Το διάστημα αυτό, όπως υποστηρίζουν οι αισιόδοξοι έμποροι, αναμένεται να κινηθούν περισσότερο οι γονείς και οι καταναλωτές μεγαλύτερης ηλικίας, οι οποίοι την περίοδο των εορτών παραμέρισαν τις δικές τους ανάγκες προκειμένου να ικανοποιήσουν τις επιθυμίες των παιδιών και των εγγονιών τους.
     Το σίγουρο όμως είναι ότι τον προηγούμενο χρόνο παρατηρήθηκαν πολλές καταναλωτικές αλλαγές στον Έλληνα, όπως αλλαγή διάθεσης, υποχρεώσεων, συμπεριφοράς, προτεραιοτήτων και συνηθειών, ακόμα και αλλαγή προτίμησης στα χριστουγεννιάτικα δώρα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο ΑΡΤΙΝΟΣ ΤΥΠΟΣ ευθύνεται μόνο για όσα γράφουν οι συντάκτες του.
Παρακαλούμε μην μας φέρνετε στη δύσκολη θέση να διαγράφουμε υβριστικά ή χυδαία σχόλια.