Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012

Κινητοποίηση για τη γέφυρα του θανάτου

- Ρεκόρ δυστυχημάτων και ατυχημάτων στα όρια Άρτας - Αιτωλοακαρνανίας
- Συμβολική κατάληψη σήμερα από τους κατοίκους

     Πρωτοβουλία για να σταματήσουν να χάνονται ανθρώπινες ζωές στη Γέφυρα Αννίνου αναλαμβάνουν τρία χωριά της Άρτας και της Αιτωλοακαρνανίας, καλώντας τους αρμόδιους να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Το συγκεκριμένο σημείο βρίσκεται στην εθνική οδό Ιωαννίνων - Αντιρρίου και η κίνηση είναι μεγάλη όλους τους μήνες του χρόνου.
     Οι κάτοικοι, όπως δηλώνουν, βαρέθηκαν «να ακούν τα βογκητά των...
...ανθρώπων που χάνονται και τα κλάματα των συνανθρώπων τους και των αγαπημένων τους προσώπων».
     Τα στοιχεία των δύο τελευταίων ετών καταδεικνύουν το μέγεθος του προβλήματος και θα μπορούσαν να κατατάξουν τη συγκεκριμένη γέφυρα στο βιβλίο Γκίνες, καθώς ο απολογισμός των δυστυχημάτων και ατυχημάτων ξεπερνά κάθε όριο.
     Τι έχει τα δύο προηγούμενα χρόνια; Οχτώ άνθρωποι σκοτώθηκαν, άλλοι 17 τραυματίστηκαν και συνολικά τα τροχαία ατυχήματα ανέρχονται σε 70. Ο δρόμος στενεύει επικίνδυνα και ειδικά τις μέρες που βρέχει καθίσταται άκρως επικίνδυνος για τους οδηγούς και τους επιβάτες.
     Το ποτήρι της αγανάκτησης για την αδιαφορία των αρμόδιων φορέων ξεχείλισε όταν την παραμονή της Πρωτοχρονιάς ένας 23χρονος από το Κομπότι, τελευταίο χωριό του νομού Άρτας επί της εθνικής οδού, σκοτώθηκε στο συγκεκριμένο σημείο.

«Ακούμε βογκητά»
     Οι φορείς αποφάσισαν να διεκδικήσουν την αντιμετώπιση του προβλήματος «εδώ και τώρα», υπενθυμίζοντας σε όλους τους αρμόδιους ότι «έργο δεν βλέπουμε και μόνο βογγητά ακούμε».
     Ο Γιάννης Μπουραντάς είναι ένας εκ των τριών μελών της συντονιστικής επιτροπής που ξεκίνησε την προσπάθεια για την κατασκευή μιας νέας, πιο φαρδιάς γέφυρας και να γνωστοποιήσει το πρόβλημα στην Ήπειρο και το πανελλήνιο.
     Πάντως, η αλληλογραφία με την περιφέρεια Ηπείρου δεν απέφερε κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα και ο κ. Μπουραντάς βάλλει κατά του Αλέκου Καχριμάνη για την απάντησή του στο αίτημα των κατοίκων των χωριών Κομποτίου, Συκούλας και Μενιδίου.
     Όπως ανέφερε στον «Η.A.», ο περιφερειάρχης η απάντησή του σημείωνε ότι «υπάρχει πρόβλημα και όταν γίνει η Ιόνια θα λυθεί», αλλά η αιτιολογία αυτή κρίθηκε ανεπαρκής από τη συντονιστική επιτροπή. Κι αυτό γιατί οι κάτοικοι της περιοχής θα εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν τον υφιστάμενο εθνικό δρόμο για τη μεταξύ τους επικοινωνία. Η συντονιστική επιτροπή δεν επιρρίπτει ευθύνες μόνο στο κράτος.
     «Πρόκειται καθαρά για αδιαφορία των υπηρεσιών της Ηπείρου», τονίζει ο Γιάννης Μπουραντάς και καλεί τον περιφερειάρχη Ηπείρου να μεταβεί στη γέφυρα Άνινου σήμερα Δευτέρα.
     Οι πολιτικοί, πάντως, θα είναι ανεπιθύμητοι -«καλό θα ήταν να μην έρθουν», λέει ο κ. Μπουραντάς- και οι κάτοικοι των τριών χωριών δηλώνουν αποφασισμένοι να μην σταματήσουν τον αγώνα τους μέχρι να δικαιωθούν.
     Η συγκεκριμένη γέφυρα, που κατασκευάστηκε το 1995, είναι ανάμεσα στο Κομπότι και τη Συκούλα και το φάρδος του δρόμου ανέρχεται στα 4 μέτρα περίπου. «Είναι δυνατόν να μπορούν να περνούν πάνω δύο αυτοκίνητα;» διερωτάται η συντονιστική επιτροπή και ταυτόχρονα υπενθυμίζει πως ο συγκεκριμένος δρόμος εξυπηρετεί την Ήπειρο, νησιά του Ιονίου και την Αλβανία.

Προειδοποίηση
     Οι φορείς, οι πολιτιστικοί σύλλογοι στο σύνολό τους και οι κάτοικοι της περιοχής αποδέχθηκαν το κάλεσμα της συντονιστικής επιτροπής να στείλουν μια έμπρακτη προειδοποίηση σε κάθε αρμόδιο φορέα.
     Σήμερα Δευτέρα οργανώνουν «τρισάγιο για τους νεκρούς» στο σημείο της γέφυρας και θα προχωρήσουν σε συμβολική κατάληψη της εθνικής οδού για δύο ώρες. Από τις 10 το πρωί μέχρι τις 12 το μεσημέρι η συγκοινωνία Γιάννενα - Αντίρριο και αντίστροφα θα διεξάγεται από παρακαμπτήριους δρόμους και οι αρμόδιες αρχές έχουν ήδη ενημερωθεί για την κινητοποίηση.
     Οι συμμετέχοντες στην κινητοποίηση διευκρινίζουν ότι «σε καμιά περίπτωση δεν επιθυμούν την ταλαιπωρία του κόσμου» και σπεύδουν να διευκρινίσουν ότι «διαφορετικά δεν γίνεται». Η συντονιστική επιτροπή επιμένει ότι το έργο μπορούσε ήδη να είναι έτοιμο, αφού οι απαλλοτριώσεις των εκτάσεων έχουν γίνει από το 1992 και το 1996 είχε εγκριθεί πίστωση 880.000 ευρώ (τότε υπήρχε η δραχμή).
     Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο και τη Δευτέρα που έβρεχε στο συγκεκριμένο σημείο έγιναν τρία ακόμη ατυχήματα. Ο Γ. Μπουραντάς εκτιμά πως το πρόβλημα μπορεί κάλλιστα να επιλυθεί αν οι αρμόδιοι δείξουν την αναγκαία ευαισθησία.
     «Αν είχαμε κάνει εικονοστάσια για τα δεκάδες ατυχήματα, τότε με τα χρήματα που θα συγκεντρώνονταν θα μπορούσε να γίνει μια καλή γέφυρα», λέει και θεωρεί ότι αυτή τη φορά το αγωνιώδες μήνυμα των κατοίκων θα φτάσει σε όλα τα γραφεία των πολιτικών φορέων και των αρμόδιων υπηρεσιών.


ΠΗΓΗ: agon

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο ΑΡΤΙΝΟΣ ΤΥΠΟΣ ευθύνεται μόνο για όσα γράφουν οι συντάκτες του.
Παρακαλούμε μην μας φέρνετε στη δύσκολη θέση να διαγράφουμε υβριστικά ή χυδαία σχόλια.