Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

Νέα παρέμβαση βουλευτών για τον σιδηρόδρομο
Δυτικής Ελλάδας

     Τέσσερις βουλευτές από ισάριθμους νομούς της Δυτικής Ελλάδας ανταποκρίθηκαν στο διακομματικό κάλεσμα που απηύθυνε η Νίκη Φούντα, βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας της ΔΗΜΑΡ, και συνυπέγραψαν τη νέα κοινοβουλευτική παρέμβαση προς την ηγεσία των αρμόδιων Υπουργείων για αναβάθμιση και ενίσχυση των υποδομών στην πολύπαθη Δυτική Ελλάδα.
     Κοινή πορεία με την κα Φούντα στο θέμα αυτό, και ειδικότερα όσον αφορά τον Δυτικό Σιδηροδρομικό...
...Άξονα, έχουν και οι βουλευτές Μιχ. Κασσής (ΠΑΣΟΚ Ιωαννίνων), Δημ. Τσουμάνης (Ν.Δ. Πρέβεζας) και Νικ. Τσούκαλης (ΔΗΜΑΡ Αχαΐας).

     Προτεραιότητα για την Ε.Ε.
     Στη νέα παρέμβασή τους τονίζεται, μεταξύ άλλων, ότι «το εν λόγω έργο (ο Δυτ. Σιδηροδρομικός Άξονας) έχει ήδη χαρακτηριστεί ως προτεραιότητα από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που μπορεί να λάβει χρηματοδότηση μέσω του μηχανισμού "Συνδέοντας την Ευρώπη" (Connecting Europe Facility). Ο ίδιος μάλιστα ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, υπερτονίζει σε όλες τις διακρατικές συναντήσεις του, την σημασία της σιδηροδρομικής πολιτικής. Πρόσφατα μάλιστα, εν μέσω Ελληνικής Προεδρίας, ψηφίστηκε από το Ευρωκοινοβούλιο το τέταρτο σιδηροδρομικό πακέτο για την πολιτική σιδηροδρόμων στην Ευρώπη και το πρόγραμμα SHIFT2RAIL το οποίο ανέρχεται σε ένα δις ευρώ».

     Θα προσπεράσει τη χώρα μας;
     Η πανευρωπαϊκή αυτή τάση προς τον σιδηρόδρομο, τονίζει η κα Φούντα, δεν βρίσκει εφαρμογή στη χώρα μας. Οι «διακηρύξεις» στο εξωτερικό, δεν μετουσιώνονται σε πράξεις και πολιτικές.
     Και ρωτά:
     • Η διασύνδεση των λιμένων της χώρας και η επέκταση του σιδηροδρομικού μας δικτύου δεν είναι προτεραιότητα και της Ελληνικής Κυβέρνησης;
     • Η προώθηση της σιδηροδρομικής πολιτικής θα «προσπεράσει» τη χώρα μας;
     Η ανάγκη να αποκτήσουμε ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι επιτακτική, ιδιαίτερα σήμερα που πρέπει να μπουν τα θεμέλια για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της χώρας. Θεμέλια που πρέπει επιτέλους να εντάσσονται σε ένα μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό ανάπτυξης και ώθησης. Ειδικά δε για τη διασύνδεση των λιμένων, είναι προφανής η χρηστικότητα του εγχειρήματος, αφού σε διεθνές επίπεδο παρατηρείται στροφή προς τον σιδηρόδρομο για την μεταφορά εμπορευμάτων.
     Επίσημα, όλοι παραδέχονται, ότι ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας, είναι ένα έργο οικονομικά βιώσιμο, με ταυτόχρονα πολλαπλά οφέλη, όπως τη σημαντική μείωση του χρόνου σιδηροδρομικής σύνδεσης των Ιωαννίνων με τα αστικά κέντρα της Δυτικής Ελλάδας, την τουριστική και παραγωγική ανάπτυξη, κ.α. Η υλοποίησή του οφείλει να είναι εθνικός στόχος και ως εκ τούτου η επανεξέταση της προοπτικής ένταξής του στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο 2014-2020 είναι επιβεβλημένη.
     Το τρένο, παρότι είναι το πλέον δημοκρατικό και οικονομικό μέσο μεταφοράς, στην χώρα μας είναι πλήρως απαξιωμένο ως υποδομή. Στην στροφή που οφείλουμε να κάνουμε στην ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας, οφείλουμε να βάλουμε τις κατάλληλες προτεραιότητες.
     Οφείλουμε να επενδύσουμε σε τέτοιου είδους υποδομές που αποτελούν αναγκαιότητα και αυτονόητη πραγματικότητα για όλο τον υπόλοιπο προηγμένο δυτικό κόσμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο ΑΡΤΙΝΟΣ ΤΥΠΟΣ ευθύνεται μόνο για όσα γράφουν οι συντάκτες του.
Παρακαλούμε μην μας φέρνετε στη δύσκολη θέση να διαγράφουμε υβριστικά ή χυδαία σχόλια.