Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία ο προϋπολογισμός του Δήμου Αρταίων για το έτος 2012

- Τι ανέφερε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Φίλιππος Παππάς στην εισήγηση του θέματος 
- Η ομιλία του Δημάρχου Αρταίων Γιάννη Παπαλέξη
- Οι τοποθετήσεις των επικεφαλής των παρατάξεων της μειοψηφίας
   
     Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο Άρτας ο προϋπολογισμός του Δήμου Αρταίων για το έτος 2012 ο οποίος υποβάλλεται ισοσκελισμένος έχοντας εγγράψει σ’ αυτόν όλα τα έσοδα και τις δαπάνες και ανέρχεται στο ύψος των 49.389.685,54 ευρώ.
     Εισηγητής του θέματος απ’ την πλευρά της πλειοψηφίας ήταν ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Φίλιππος Παππάς ο οποίος ανέφερε τα εξής:
     «Αγαπητοί συνάδελφοι και αγαπητοί συνδημότες.
     Καλούμαστε να ψηφίσουμε τον Προϋπολογισμό του Δήμου Αρταίων...
...για το έτος 2012 εν μέσω ιδιαίτερα δυσμενών οικονομικών συνθηκών για τη χώρα μας, αλλά και γενικότερα για την παγκόσμια οικονομία.
     Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι
     Γνωρίζετε πολύ καλά πως τα μέτρα του κρατικού Προϋπολογισμού για το 2012 είχαν ήδη αποφασιστεί από το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα που ψηφίστηκε το καλοκαίρι κι έχουν συμπληρωθεί από το πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα. Είναι μέτρα ψηφισμένα. Τι προβλέπουν;
     Περικοπές, μείωση των Κ.Α.Π., μείωση του ήδη μειωμένου προγράμματος δημοσίων επενδύσεων. Επομένως κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η σύνταξη του φετινού Προϋπολογισμού που έχετε στα χέρια σαςβασίζεται σε δεδομένα όπως τα γνωρίζουμε σήμερα. Γιατί είναι πολύ πιθανό, να υπάρχουν σημαντικές μεταβολές σε επίπεδο κεντρικής διοίκησης που να αφορούν μισθολογικά δεδομένα ή μεταβολές στους Κ.Α.Π. Η ψήφιση του Προϋπολογισμού, σημαίνει για τη δημοτική αρχή τη βάση μιας πορείας για την επόμενη χρονιά, αποτελεί επιλογή και για την αντιπολίτευση ακόμη, του Δήμου, μια συναινετικής ενδεχόμενα πολιτικής με καθορισμό δεσμεύσεων που θα αποδώσουν καρπούς και αποτελέσματα προς όφελος των δημοτών. Ο προϋπολογισμός του 2012 στηρίχθηκε κατά τη σύνταξή του στις διατάξεις του Νόμου, αλλά με κυρίαρχα κριτήρια την ειλικρίνεια και την αλήθεια και κομίζοντας μια νέα φιλοσοφία για την αυτοδιοίκηση και εφαρμόζοντας με συνέπεια τις αρχές της χρηστής διοίκησης και πολιτική φιλοσοφία την απόλυτη διαφάνεια στα οικονομικά του Δήμου.
     Ο προϋπολογισμός του 2012 είναι προσαρμοσμένος στις συνθήκες των καιρών, αξιόπιστος, έντιμος και ειλικρινής. Δεν υπερεκτιμήσαμε τα έσοδα και ανοίξουμε έτσι πανιά για έξοδα, δημιουργώντας χρέη. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, Σε ό,τι αφορά το Δήμο έχω να σας ενημερώσω τα εξής. Σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργού για τον προϋπολογισμό του 2012, πρέπει να υπολογίσουμε τους Κ.Α.Π. μειωμένους κατά 15%, δηλαδή μειωμένους κατά 1.485.000,00 ευρώ.
     Παρόλα αυτά, προτεραιότητα για το Δήμο και τη Δημοτική αρχή είναι η προσφορά κοινωνικών υπηρεσιών. Γι’ αυτό έχουμε προβλέψει στον Προϋπολογισμό τη χρηματοδότηση του Κέντρου Κοινωνικής Μέριμνας του Δήμου με 2.300.000,00 ευρώ περίπου. Έχουμε προβλέψει τη χρηματοδότηση της κοινωφελούς επιχείρησης με 55.350,00 ευρώ για τη συνέχιση του προγράμματος ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ και του προγράμματος για τη βοήθεια των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Παρόλες τις δυσκολίες έγινε πρόβλεψη για ενίσχυση πολιτιστικών συλλόγων και ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων.
     Κλείσαμε κυρίες και κύριοι συνάδελφοι εκκρεμότητες που είχαν να κάνουν με βεβαίωση παλαιότερων ετών από τέλη 2% , 0,5%, τέλος χρήσης κοινοχρήστων χώρων, ύδρευσης δημοτικών ενοτήτων, κ.λ.π. Στην πλευρά των εξόδων συμπιέσαμε τις ελαστικές δαπάνες σε μεγάλο βαθμό, διασφαλίζοντας όμως την αποτελεσματική λειτουργία όλων των υπηρεσιών του Δήμου. Σ΄ αυτή τη δύσκολη, οικονομικά, συγκυρία, στηρίζουμε τις οικογένειες και τις επιχειρήσεις και στο βαθμό που μας αναλογεί, τους βοηθάμε να ξεπεράσουν τις συνέπειες της πρωτόγνωρης κατάστασης (πάγωμα Δημοτικών τελών και δικαιωμάτων μετά από πολλά χρόνια). Προετοιμαζόμαστε – και αυτό φαίνεται στο Τεχνικό Πρόγραμμα που ψηφίσαμε- ώστε στο μέλλον να είμαστε σε θέση να διεκδικήσουμε χρήματα για περισσότερα έργα εφόσον ενεργοποιηθεί επιτέλους το πρόγραμμα ΕΛΛΑΔΑ.
     Ο προϋπολογισμός οικονομικού έτους 2012 υποβάλλεται ισοσκελισμένος έχοντας εγγράψει σ’ αυτόν όλα τα έσοδα και τις δαπάνες, στο ύψος των 49.389.685,54 ευρώ. Σας διευκρινίζω ότι: Ποσό ύψους 2.916.584,92 ευρώ προϋπολογισθέν στα έσοδα και τα έξοδα, αφορά τη δια του προϋπολογισμού παρακολούθηση των εισπράξεων υπέρ του Δημοσίου και τρίτων αποδοτέο σ’ αυτούς το οποίο και δεν επηρεάζει τα πραγματικά μεγέθη αυτού. Δηλαδή το σύνολο των ποσών που έχουν εγγραφεί: 1. ως εισπράξεις στους Κ.Α. εσόδων 4111 – 4141 δεν συνιστούν έσοδα και 2. ως αποδόσεις στους Κ.Α. εξόδων 8211 – 8241 δεν αποτελούν δαπάνες για το Δήμο.
     Ως εκ τούτου, το πραγματικό ύψος του προϋπολογισμού το οποίο λαμβάνεται υπόψη για την ποσοστιαία συμμετοχή της κάθε ομάδας ή κατηγορίας εσόδων – εξόδων στον προϋπολογισμό, ανέρχεται στα 46.473.100,62 ευρώ. Τελειώνοντας κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πρέπει να σας πω πως δεν εξωραΐζουμε καταστάσεις, στηριχθήκαμε σε ρεαλιστικά στοιχεία και μιλάμε τη γλώσσα της αλήθειας, όπου σε εποχή κρίσης και βαθιάς ύφεσης με περιστολή περιττών δημοσίων δαπανών θα διαχειριστούμε θετικά και αποτελεσματικά τα χρήματα των συνδημοτών. Σας ευχαριστώ».

H οιμιλία του Γιάννη Παπαλέξη
     Ο Δήμαρχος Αρταίων Γιάννης Παπαλέξης στην ειδική συνεδρίαση του Δ.Σ. με θέμα τον Προϋπολογισμό του Δήμου για το οικ. έτος 2012 ανέφερε τα εξής:
     «Ο Προϋπολογισμός όπως και πέρσι και κυρίως φέτος και πιστεύω και του χρόνου – εύχομαι βέβαια να μην είναι έτσι αλλά δυστυχώς θα είναι έτσι – δεν μπορεί να χαρακτηριστεί από κανέναν ούτε αναπτυξιακός, ούτε με προοπτική, ούτε με οράματα, ούτε τίποτα από αυτά. Είναι ένας Προϋπολογισμός που προσπαθεί να μαζέψει τις δαπάνες, να εξορθολογίσει τα έξοδα, να μπορέσει να ξεχρεωθεί ο Δήμος και να μπορέσει να υπάρξει ο Δήμος τα επόμενα δύο χρόνια. Δεν ξέρω ποιοι αντιλαμβάνεστε και με ποια κονδύλια βλέπετε ότι μπορεί να γίνει ανάπτυξη μέσα από τον Προϋπολογισμό. Το 90% των δαπανών είναι ανελαστικές δαπάνες (μισθοδοσία και λειτουργικά έξοδα). Αυτά δεν συζητούνται. Αν λοιπόν εξαιρέσουμε από αυτά, τα 2 εκατομμύρια που πηγαίνουν στο Νομικό Πρόσωπο για δράσεις κοινωφελούς χαρακτήρα και έργα στον τομέα του αθλητισμού όπως π.χ. η κατασκευή του ταρτάν στο γήπεδο, αν εξαιρέσουμε και τα ανταποδοτικά, το μόνο που μένει για να κάνουμε ανάπτυξη είναι αυτό που είπε ο συνάδελφος κ. Νίκος Κέφης, ότι πρέπει απ’ τα λίγα λεφτά που μένουν να κάνουμε μελέτες. Πέρυσι κατηγορηθήκαμε ότι κάναμε βιομηχανία μελετών. Όμως τις μελέτες τις κάναμε και τις κάνουμε και σήμερα είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος γιατί έχουμε αισιόδοξα μηνύματα για την πορεία των μελετών που καταθέσαμε και που θα περάσουν. Αυτά τα λεφτά που θα έρθουν και θα είναι αρκετά σας λέω λοιπόν ότι αυτά τα έργα είναι αν θα φέρουν την ανάπτυξη. Την όποια ανάπτυξη. Δεν περιμένουμε να λύσουμε τι πρόβλημα του νομού μας. Δεν το λύσαμε πριν 50 χρόνια. Κάνουμε μία προσπάθεια και η προσπάθεια αυτή έχει να κάνει με αυτό το θέμα. Έχουμε κλείσει την ψαλίδα από πέρυσι. Μαζέψαμε τις σπατάλες που ήταν απαραίτητο».
     Ο κ. Παπαλέξης αναφέρθηκε και στο κομμάτι της κοινωνικής πολιτικής λέγοντας ότι «το θέμα της κοινωνικής πολιτικής είναι το μόνο πράγμα το οποίο μπορεί να κάνει ο Δήμος αυτή την εποχή είναι να αναπτύξει δράσεις αλληλεγγύης και να προσπαθήσει να προστατέψει τους πολίτες του και αυτό θα το κάνουμε».
     Όσον αφορά τη δημιουργία κοινωνικού παντοπωλείου είπε ότι πρέπει κατ’ αρχάς να κοστολογηθεί ενώ ανέφερε: «Πρέπει να το κάνουμε τώρα ή να το πάμε λίγο παραπίσω; Απλά να το δούμε. Πρέπει να το κοστολογήσουμε. Έχουμε πάρει όλα τα δεδομένα αλλά δεν μπορούμε να το κοστολογήσουμε. Υπάρχει λοιπόν το αποθεματικό το οποίο είναι μεγάλο και για έναν άλλο λόγο. Ξέρετε ότι περιμένουμε προγράμματα κοινωνικής εργασίας, περιμένουμε προγράμματα αυτεπιστασίας. Εκεί ο Δήμος πρέπει να έχει χρήμα για να αγοράσει υλικά για να μπορέσει να απασχολήσει τον κόσμο και θα ‘ναι πολύς ο κόσμος αυτός. Τα τρία προγράμματα που θα ‘ρθουν, ΤΟΠΣΑ, κοινωφελής εργασία και αυτεπιστασία, θα είναι περίπου 1.500 άτομα μέσα στον επόμενο ένα-ενάμιση χρόνο. Άρα πρέπει να ‘χουμε λεφτά για να πάρουμε υλικά. Θα πάρουμε υλικά να βάψουμε τα σχολεία ας πούμε. Άρα λοιπόν, όπως αντιλαμβάνεστε, θέλουμε το αποθεματικό και εδώ είμαστε για να κόψουμε άμα χρειαστεί».
     Ο κ. Παπαλέξης αναφέρθηκε στη στάση της αντιπολίτευσης λέγοντας: «Όλο στερητικά άλφα ο Προϋπολογισμός. Αν υπήρχε και μια εισήγηση να κάνουμε εκτός απ’ το κοινωνικό παντοπωλείο το οποίο είπε ο κύριος Νικολάου, που είναι παλιά πατέντα αυτή, αν υπήρχε και κάτι άλλο που θα μπορούσε να μεταμορφώσει τον μη αναπτυξιακό Προϋπολογισμό, σε Προϋπολογισμό ανάπτυξης και προοπτικής, θα ήμουνα πιο ευτυχισμένος. Γι’ αυτό είμαι απογοητευμένος, όχι για τίποτα άλλο, γιατί ήρθα εδώ πέρα να ακούσω τι δεν έκανα καλά. Ακούω όλα μαύρα αλλά δεν μου είπε κανένας τι έπρεπε να κάνω. Παρ’ όλα αυτά δεν κατακρίνω κανέναν. Εγώ είμαι ανοιχτός σε όλους, δέχομαι πολύ εύκολα τα λάθη μου, δέχομαι ό,τι μπορεί να γίνει και είναι σωστό θα το κάνω προκειμένου αυτό που ήρθαμε να υπηρετήσουμε όλοι μας εδώ μέσα να το κάνουμε σ’ αυτή τη δύσκολη εποχή».
     Ο κ. Παπαλέξης ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του λέγοντας: «Νομίζω ότι θα το παλέψουμε. Δεν είναι εποχές για πάρα πολύ μεγάλα λόγια αλλά τουλάχιστον την καθημερινότητα και αυτό που μπορούμε να κάνουμε να ‘στε σίγουροι ότι θα το κάνουμε».

Η τοποθέτηση του Γιώργου Παπαβασιλείου
     Η τοποθέτηση της παράταξης «Κοντά στο δημότη» στη Συνεδρίαση του Δ.Σ. Αρταίων για τον Προϋπολογισμό του 2012.
     Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Γιώργος Παπαβασιλείου αναφέρθηκε στην αδυναμία της δημοτικής αρχής να συντονίσει τις υπηρεσίες της ώστε να παρουσιάσει έγκαιρα το σχέδιο του προς ψήφιση προϋπολογισμού στην οικονομική επιτροπή, με αποτέλεσμα να μεταβληθεί η συνεδρίαση του Δ.Σ. σε συνεδρίαση οικονομικής επιτροπής με ευρύτερη σύνθεση, για να μπορέσουν να δοθούν διευκρινήσεις στο σώμα για θέματα εγγραφών σε διάφορους κωδικούς που εμφανίζονται αποκλίσεις μεταξύ εσόδων και εξόδων και ζήτησε να τηρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις για τη σωστή λειτουργία των οργάνων.
     Στη συνέχεια αναφερόμενος στον προϋπολογισμό, τόνισε ότι είναι μειωμένος σε σχέση με αυτόν του 2011 και πολύ περισσότερο σε σχέση με το 2010, ενώ κινείται στα πλαίσια της μνημονιακής αντίληψης με μειωμένους πόρους στους ΚΑΠ κατά 15% και τις δαπάνες του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, με αποτέλεσμα να είναι μίζερος αναποτελεσματικός και αντιαναπτυξιακός. Είναι ακόμα εικονικός, αντιγραφή του περσινού, που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην κοινωνική κατάρρευση και την απαξίωση των δημοτικών υπηρεσιών. Είναι μια απλή εγγραφή δράσεων που το μεγαλύτερο μέρος τους αφορά ανελαστικές λειτουργικές δαπάνες, ενώ είναι περιορισμένες αυτές που αφορούν το τεχνικό πρόγραμμα και τις κοινωνικές δομές. Είναι ασαφής όσον αφορά τις δράσεις του τεχνικού προγράμματος στα διάφορα δημοτικά διαμερίσματα και το κυριότερο δεν εντάσσεται στο γενικότερο επιχειρησιακό πρόγραμμα του Δήμου.
     Είμαστε σίγουροι ότι θα οδηγηθείτε σε συνεχείς τροποποιήσεις αποτέλεσμα της προχειρότητας στη σύνταξή του και της έλλειψης συγκεκριμένου πλάνου αναπτυξιακής πολιτικής για το Δήμο. Έχουμε διαφορετική νοοτροπία στη γενικότερη φιλοσοφία που πρέπει να διέπει έναν προϋπολογισμό και μάλιστα σε συγκυρία οικονομικής κρίσης.
     Εμείς δίνουμε προτεραιότητα σε δαπάνες για δράσεις, που αφορούν κοινωνικές ομάδες που αντιμετωπίζουν προβλήματα επιβίωσης και στη λειτουργία δομών που στηρίζουν την οικογένεια και την ανεργία. Εσείς καλύπτεσθε πίσω από την οικονομική κρίση για να δικαιολογήσετε την μίζερη και αναποτελεσματική πολιτική σας, επιλέγοντας δράσεις περιορισμένης αποτελεσματικότητας. Καταψηφίσαμε το τεχνικό πρόγραμμα καθώς και τα δημοτικά τέλη. Καταψηφίζουμε και τον προϋπολογισμό, εκτός των δαπανών που αφορούν τη μισθοδοσία του προσωπικού.

Η τοποθέτηση της Όλγας Γεροβασίλη
     Η τοποθέτηση της Όλγας Γεροβασίλη, επικεφαλής της «Δημοτικής αλλαγής», στη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Αρταίων για τον Προϋπολογισμό 2012:
     Διαπιστώνουμε πως υπάρχουν περί τα 100 έργα και μελέτες (για την ακρίβεια 97) οι οποίες έχουν εγγραφεί στον Προϋπολογισμό που φέρατε σήμερα προς ψήφιση χωρίς να υπάρχουν στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου, στο οποίο σημειωτέον ψηφίστηκαν 105 έργα και μελέτες. Ψηφίστηκε δηλαδή το μισό Τεχνικό Πρόγραμμα και το άλλο μισό το φέρνετε σήμερα για ψήφιση, χωρίς να νομιμοποιείστε για κάτι τέτοιο.
     Μεταξύ αυτών που δεν υπήρχαν στο Τεχνικό Πρόγραμμα η παράκαμψη της πόλης της Άρτας από είσοδο μέχρι οδό Βενιζέλου (200.000,00 € στον Κ.Α. 30-7412.14), η υποστήριξη της διαδικασίας για κατασκευή υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων στην πλατεία Σκουφά (16.133,66 € στον Κ.Α. 30-7425.01) που όπως φαίνεται επαναφέρετε απόψε στο προσκήνιο και πάρα πολλά άλλα (95 ακόμη).
     Είναι προφανές πως, πέρα από το θέμα ακύρωσης σε επόμενα στάδια ενός τέτοιου προϋπολογισμού, προκύπτει και σοβαρότατο θέμα για τον τρόπο με τον οποίον αντιμετωπίζετε ή καταλαβαίνετε για ποιο λόγο συνεδριάζουμε, τι σημαίνει Τεχνικό Πρόγραμμα, τι Προϋπολογισμός, τι σημαίνει Επιχειρησιακό Πρόγραμμα και για ποιο λόγο συντάσσονται.
      Ο δήμος Αρταίων δεν είναι «καφενείο» κανενός, η «ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ» τον αντιλαμβάνεται σαν κάτι πολύ σοβαρότερο και αν μη τι άλλο πρέπει να διαφυλάξουμε τη σοβαρότητα στη λειτουργία των οργάνων του.
      Ερωτάται λοιπόν ο κος Δήμαρχος γιατί δεν εφαρμόστηκαν οι διατάξεις του άρθρου 266, παράγραφος 5 του Ν. 3852/2010 και αφορούν τις διαδικασίες διαβούλευσης και σήμερα φέρνει στο σώμα έναν «έωλο» προϋπολογισμό;
      Ερωτάται ο κος Δήμαρχος και ο κος Αντιδήμαρχος Οικονομικών γιατί δεν έλαβαν υπ’ όψιν τους την ΚΥΑ 50968/02.12.2011 που περιγράφει και τον τύπο και την ουσία σύνταξης του Προϋπολογισμού του 2012 και έχει εφαρμογή από την ημερομηνία δημοσίευσής της;
      Αναφέρω απλά, αντιγράφοντας από την εν λόγω ΚΥΑ: Άρθρο 2 Σύνταξη του προϋπολογισμού
     1. Ο προϋπολογισμός των δήμων συντάσσεται σύμφωνα με τον τύπο που καθορίσθηκε με την υπ’ αριθμ. 7028/2004 (ΦΕΚ 253/Β) απόφασή μας, όπως αυτή τροποποιήθηκε με τις υπ’ αριθμ. 64871/15-11-2007 (ΦΕΚ 2253 Β΄) και 70560/16-11-2009 (ΦΕΚ 2394 Β΄) όμοιες.
     2. Ο προϋπολογισμός και το Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης (Ε.Π.Δ.) εξειδικεύουν το πενταετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (Ε.Π.) σε ετήσια βάση.
     3. Το Τεχνικό πρόγραμμα καταρτίζεται και υποβάλλεται μαζί με το Ε.Π.Δ., αποτελεί μέρος του και επισυνάπτεται ως παράρτημα σε αυτό.
     4. Σε ειδικό παράρτημα του προϋπολογισμού αναφέρονται οι δράσεις που αφορούν στις τοπικές και δημοτικές κοινότητες, συμπεριλαμβανομένων των έργων και των υπηρεσιών τους.
     5. Για το 2012, η ψήφιση του προϋπολογισμού από το δημοτικό συμβούλιο πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός των προθεσμιών που ρητά ορίζονται στο άρθρο 159 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΔΚ), ενώ έως τις 30 Σεπτεμβρίου πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για τη σύνταξη προσχεδίου του Ε.Π.Δ. και του προϋπολογισμού, καθώς και οι διαδικασίες διαβούλευσης, κατ’ εφαρμογή της διάταξης της παρ. 5 του άρθρου 266 του ν. 3852/2010. Ο Δήμος Αρταίων έχει ήδη στα χέρια της το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, την έχει πληρωμένη την μελέτη. Δεν το χρησιμοποιεί όμως, το αφήνει στο συρτάρι και δεν το χρησιμοποιεί, όπως επιτάσσει η ΚΥΑ.
     Τρεις ήταν οι βασικοί πόλοι, οι κατευθυντήριες γραμμές του Επιχειρησιακού Προγράμματος: ο Πρωτογενής τομέας, ο Τουρισμός και η Κοινωνική προστασία. Πού αποτυπώνονται αυτά στον Προϋπολογισμό; Πότε έγιναν οι διαδικασίες διαβούλευσης; Για όλους αυτούς τους λόγους, ο Προϋπολογισμός 2012 πάσχει και στο Τεχνικό τμήμα του, διότι στην πραγματικότητα ΔΕΝ ισοσκελίζεται, αλλά και στο Πολιτικό σκέλος του, καθώς αποδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζετε τις βασικές λειτουργίες του Δημοτικού Συμβουλίου και του Δήμου γενικότερα, καθώς ελαφρά τη καρδία και με διάθεση βαριεστημένης διεκπεραίωσης «ξεπετάτε» βιαστικά και με προχειρότητα τα ουσιαστικά εργαλεία οργάνωσης και λειτουργίας, όπως είναι το Τεχνικό Πρόγραμμα, ο Προϋπολογισμός, το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα κλπ.
     Σαν δημοτική παράταξη που σέβεται και τιμά τον ρόλο που έχουμε αναλάβει με την ψήφο του 20% του Αρτινού λαού, δεν μπορούμε παρά να καταψηφίσουμε τον Προϋπολογισμό.

Η τοποθέτηση του Κώστα Παπαϊωάννου
     Αγαπητοί συνάδελφοι,
     Οι προϋπολογισμοί των δήμων έχουν άμεση σχέση με τον κρατικό προϋπολογισμό όχι μόνο ως προς τις πηγές χρηματοδότησης, αλλά και των κατευθύνσεων που δίνει η συγκυβέρνηση του μαύρου μετώπου που στηρίζεται από το ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΛΑΟΣ για την επίτευξη των στόχων του κεφαλαίου σε συνθήκες βαθέματος της καπιταλιστικής κρίσης.
     Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι «Οδηγίες» για την κατάρτιση προϋπολογισμού των δήμων 2012 μέσω εγκυκλίου του αντίστοιχου υπουργείου. Η διαδικασία που ορίζεται από τον νόμο είναι η συζήτηση πρώτα στην επιτροπή διαβούλευσης, μετά στην οικονομική επιτροπή και τελικώς στο Δημοτικό Συμβούλιο, αφού έχει προηγηθεί στο Δήμο η συζήτηση για τα ανταποδοτικά τέλη και το τεχνικό πρόγραμμα, όπως και τα επιχειρησιακά προγράμματα που είναι σε εξέλιξη στο Δημοτικό Συμβούλιο.
     Στον ένα χρόνο εφαρμογής του «Καλλικράτη» όλοι γνωρίζουμε τις αρνητικές συνέπειες, όπως την οριστική εγκατάλειψη του πρωτογενή τομέα την άσχημη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι πρώην Καποδιστριακοί Δήμο. Οι υποστηρικτές του «Καλλιράτη» «ισχυρίζονται» ότι ο «Καλλικράτης» συνέπεσε με την κρίση και δεν προχωρά εύκολα. Έχουμε μείωση πόρων γιατί κινδυνεύει από πτώχευση η χώρα. Αυτό είναι πολιτική απάτη. Επιδιώκουν να ρίξουν σκιά στο κύριο: ότι δηλαδή περιφερειάρχες και δήμαρχοι συμμετέχουν στον πόλεμο που έχει εξαπολύσει το σύστημα σε βάρος της εργατικής τάξης και του εργαζόμενου λαού.
     Η αλήθεια είναι ότι σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης επιταχύνονται οι αρνητικές μεταβολές μέσω «Καλλικράτη» και στην τοπική διοίκηση, που είχαν δρομολογηθεί εδώ και χρόνια. Με πρόσχημα την εξοικονόμηση πόρων πχ στον προϋπολογισμό εκφράζεται η στάση πληρωμών στις δαπάνες που αφορούν στην καθημερινότητα της λαϊκής οικογένειας, σχολεία, παιδικοί - βρεφικοί σταθμοί, άθληση, πολιτισμός, κλπ.
     Η πολιτική επιστράτευση στους εργαζόμενους στην καθαριότητα ανοίγει το δρόμο της ιδιωτικοποίησης. Βασικό στοιχείο είναι η σχέση εσόδων από την κρατική χρηματοδότηση από τη μια μεριά και η σχέση από φόρους , τέλη, πρόστιμα κλπ που εισπράττουν οι Δήμοι στη συντριπτική τους πλειοψηφία από το λαό.
      Όπως έχουν διαμορφωθεί τα πράγματα, οι προϋπολογισμοί των Δήμων θα έχουν αναλογία 30% από την κρατική χρηματοδότηση, που προέρχεται από φόρους που βάραιναν τα λαϊκά στρώματα και το 70% απευθείας από το λαό μέσω τελών και προστίμων. Εδώ πρόκειται για πρωτοφανή λεηλασία που έρχεται να προστεθεί στην γενικότερη φοροεπιδρομή που έχουν εξαπολύσει ιδιαίτερα τον τελευταίο χρόνο σε βάρος της. λαϊκής οικογένειας. Τα χαράτσια είναι στην λογική της κυβέρνησης του μαύρου μετώπου. Εδώ βλέπουμε τα συσσίτια να έχουν πάρει τρομακτικές διαστάσεις όχι μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά και στην πόλη μας. Τα προϊόντα που δίνονται σε απόρους δημιουργούν πολλά ερωτηματικά.
      Και ενώ όλοι γνωρίζουμε την άσχημη οικονομική κατάσταση που έχουν περιέλθει οι εργαζόμενοι οι οποίοι δεν μπορούν πια να ανταποκριθούν στις βασικές ανάγκες, τα χαράτσια έρχονται το ένα μετά το άλλο. Και χαράτσια δεν είναι μόνο αυτά που μας καλούν να πληρώσουμε μέσω της ΔΕΗ. Και τα ανταποδοτικά τέλη του Δήμου χαράτσια είναι. Χαράτσι για το νερό, χαράτσι για τα στρέμματα βοσκής, τα ταφεία, κλπ. Αλήθεια συνάδελφοι θα ψηφίσετε έναν τέτοιο προϋπολογισμό που τα βάρη καλούνται για μια φορά ακόμα να πληρώσουν τα φτωχά λαϊκά νοικοκυριά;
     Ο προϋπολογισμός του Δήμου εντάσσεται πλήρως στη λογική των μνημονίων διαρκείας και της δημοσιονομικής πειθαρχίας με στόχους και μέτρα που αποτελούν κυριολεκτικά φορολογική λαιμητόμο για την εργατική τάξη και επιδεινώνουν τη ζωή των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Έχει αποστολή να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα, την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, τις απολύσεις.
     Θέσεις της «Λαϊκής Συσπείρωσης»:
     - Πλήρης και επαρκής κρατική χρηματοδότηση που να καλύπτει το σύνολο των αναγκών των Δήμων που θα προέρχεται από την αύξηση της φορολόγησης στο 45% του μεγάλου κεφαλαίου, της εκκλησιαστικής περιουσίας και αύξηση του ΦΠΑ στα είδη πολυτελείας κλπ.
     - Διεκδικούμε την πλήρη επιστροφή των παρακρατηθέντων. Τα χρήματα αυτά ανήκουν στους εργαζόμενους. Αφαιρούνται, άμεσα ή έμμεσα, από το εισόδημά τους και αναπληρώνονται από πρόσθετους φόρους και τέλη που επιβάλλονται σε βάρος τους.
     - Κατάργηση κάθε είδους τοπικής φορολογίας, ανταποδοτικών, αντισταθμιστικών και άλλων τελών, που χτυπάνε το λαϊκό εισόδημα.
     - Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων που δουλεύουν με κάθε είδους σύμβαση, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
     - Προσλήψεις νέου μόνιμου προσωπικού με πλήρη μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα για να καλυφθούν οι αυξανόμενες κοινωνικές ανάγκες σε υπηρεσίες και υποδομές.
     - Αντιπαλεύουμε τη γενίκευση της ανατροπής των εργασιακών σχέσεων και την επέκταση της εφαρμογής «ευέλικτων εργασιακών σχέσεων» στους ΟΤΑ μέσω προγραμμάτων περιορισμένου χρόνου, Τοπικών Πρωτοβουλιών Απασχόλησης, προγραμμάτων κατάρτισης, ή άλλων μέσω ΟΑΕΔ, ΜΚΟ, κλπ, αλλά και οποιωνδήποτε άλλων μορφών επενδύσεων.
     - Κατάργηση των δημοτικών επιχειρήσεων και όλου του νομοθετικού Πλαισίου που καθιστά την Τοπική διοίκηση επιχείρηση. Ένταξη των εργαζομένων των δημοτικών επιχειρήσεων που κλείνουν στις υπηρεσίες των δήμων, με μόνιμη σταθερή σχέση εργασίας, πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
     - Να καταργηθεί η επιχειρηματική δράση στη λειτουργία, στις υπηρεσίες και τα έργα των Δήμων.
     - Διεκδικούμε έργα υποδομής και πόρους που κατευθύνονται για την κάλυψη των αναγκών της λαϊκής οικογένειας, ιδιαίτερα των νέων ζευγαριών, των ηλικιωμένων, των ατόμων με αναπηρία (πχ λαϊκή κατοικία, σύγχρονα σχολεία, προσχολικά κέντρα, πολιτιστικά κέντρα, δημόσια κέντρα υγείας, προστασία από πλημμύρες, πυρκαγιές, σεισμούς, έντονα καιρικά φαινόμενα, κατολισθήσεις, αποκλεισμούς από χιονοπτώσεις κλπ. Έργα άρδευσης, επίλυση του αποχετευτικού, ορθολογική χρήση των στερεών αποβλήτων με έμφαση στην ανακύκλωση μακριά από κάθε ιδιωτικοποίηση, ενάντια στην καύση απορριμμάτων, κλπ). Ο σχεδιασμός, μελέτη και κατασκευή των έργων να γίνει από ένα αποκλειστικά δημόσιο κατασκευαστικό φορέα με ευθύνη του κράτους.
     - Κατοχύρωση Ενέργειας - Μεταφορών - Νερού ως κοινωνικών αγαθών παρεχόμενων από το κράτος με πολύ φτηνά τιμολόγια ή δωρεάν (πχ άρδευση αγροτικών καλλιεργειών) και κατάργηση του ΦΠΑ σε αντίθεση με την εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίησή τους.
     Για την κοινωνική πολιτική:
     - Πλήρης χρηματοδότηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και κατάργηση των εισφορών όλων των εργαζομένων, αυτοαπασχολούμενων, συνταξιούχων, αγροτών στον κλάδο της υγείας
     - Η χρηματοδότηση να γίνεται αποκλειστικά από το Κράτος και την εργοδοσία με κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στην Υγεία - Πρόνοια
     - Ο ρόλος της τοπικής διοίκησης είναι να βοηθά το δημόσιο σύστημα Υγείας - Πόνοιας με την επισήμανση, ανάδειξη των ιδιαίτερων προβλημάτων της κάθε περιοχής
     - Δημιουργία δημοσίων - δωρεάν Κέντρων Υγείας στα αστικά κέντρα και την ύπαιθρο πλήρως στελεχωμένα με μόνιμο προσωπικό πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης για όλους χωρίς προϋποθέσεις
     - Δημόσιοι - δωρεάν βρεφονηπιακοί σταθμοί, δωρεάν κρατικές κατασκηνώσεις για όλα τα παιδιά των εργαζόμενων και των ανέργων. Κατάργηση των τροφείων.
     - Δεν δεχόμαστε οι κοινωνικές υπηρεσίες και οι δομές να λειτουργούν με βάση ληξιπρόθεσμα ευρωενωσιακά προγράμματα (πχ «Βοήθεια στο σπίτι», κ.α.). Για όσο διάστημα όμως αυτά λειτουργούν ζητάμε τον εκσυγχρονισμό της υλικοτεχνικής υποδομής τους και προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. Όχι στην ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίησή τους, τη φιλανθρωπία και τον ψευτοεθελοντισμό
     - Καμιά είσοδος επιχειρηματικών ομίλων, με το μανδύα της Τοπικής κοινωνίας ή των ΜΚΟ στη Διοίκηση και διαχείριση των σχολικών μονάδων. Απορρίπτουμε τις «ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας» που συγκαλύπτουν και εντείνουν τις μορφωτικές ανισότητες.
     Για τους αιρετούς της τοπικής διοίκησης:
- Κατάργηση των αποζημιώσεων των αιρετών στον δήμο για τη συμμετοχή τους στα συμβούλια, τις επιτροπές, τα νομικά Πρόσωπα.
- Να υπάρξει ασυμβίβαστο στη μισθοδοσία αιρετών (πχ αντιδημάρχων, προέδρων συμβουλίων και νομικών προσώπων κλπ) στην περίπτωση που μισθοδοτούνται ή δουλεύουν συγχρόνως και στον επαγγελματικό τους χώρο (δημόσιο, ιδιωτικό, ελεύθερο επάγγελμα).
- Να καταργηθεί με αναδρομική ισχύ η συνταξιοδότηση αιρετών εφόσον έχουν σύνταξη από άλλο ταμείο επαγγελματικού φορέα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο ΑΡΤΙΝΟΣ ΤΥΠΟΣ ευθύνεται μόνο για όσα γράφουν οι συντάκτες του.
Παρακαλούμε μην μας φέρνετε στη δύσκολη θέση να διαγράφουμε υβριστικά ή χυδαία σχόλια.