Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2011

Αλλάξαμε διατροφικές συνήθειες λόγω κρίσης!

Τι άλλαξε σε σχέση με το 2006

     Περισσότεροι από 6 στους 10 καταναλωτές έχουν αλλάξει τις διατροφικές τους συνήθειες λόγω της οικονομικής κρίσης, άλλοι αναζητούν τα ίδια προϊόντα που αγόραζαν αλλά σε χαμηλότερες τιμές και άλλοι μείωσαν τις εξόδους τους για φαγητό, σύμφωνα με έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών τον Σεπτέμβριο.
     Η έρευνα συγκρίνει τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων το 2011 σε σχέση με το...


...2006. Σε σχέση με το 2006, αυξήθηκε κατά 4 περίπου μονάδες το ποσοστό των καταναλωτών που δεν τρώνε κανένα γεύμα εκτός σπιτιού (από 21,23%, το 2006, σε 25,28% το 2011).
     Αυξήθηκε, ελαφρώς, το ποσοστό των καταναλωτών που γευματίζουν μόνο μια φορά την εβδομάδα εκτός σπιτιού (από 36,57% το 2006, σε 37,60% το 2011).
     Μειώθηκε, κατά περίπου 7 μονάδες το ποσοστό των καταναλωτών, που γευματίζουν συχνά (2-4 φορές την εβδομάδα), εκτός σπιτιού (από 35,04% το 2006, σε 28,32% το 2011). Εδώ φαίνονται καθαρά, οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν υποχώρησαν οι τιμές στα καταστήματα εστίασης.

Θεωρούν την ακρίβεια το σοβαρότερο πρόβλημα
     Το 2009 το κυρίαρχο πρόβλημα με τα τρόφιμα ήταν η ακρίβεια με 44,97%, ενώ το 2006 η ακρίβεια των τροφίμων αποτελούσε το τρίτο σοβαρότερο πρόβλημα των καταναλωτών με 20,76%, με την ασφάλεια / υγιεινή στην πρώτη θέση με 54,43% και την κακή ποιότητα στην δεύτερη θέση με 29,37%. Ίσως τα διατροφικά σκάνδαλα εκείνης της εποχής να είχαν θορυβήσει τους καταναλωτές. Σήμερα, παραμένει η ακρίβεια το σημαντικότερο πρόβλημα, σε ποσοστό 44,16%. Επόμενο σημαντικό πρόβλημα για τους καταναλωτές είναι η ασφάλεια και η υγιεινή με 23,57%, μειωμένο, όμως, περίπου, κατά 10 μονάδες. Εντύπωση προκαλεί η αύξηση, κατά περίπου 7,5 μονάδες, του ποσοστού των καταναλωτών, που δηλώνουν ότι δεν έχουν κανένα πρόβλημα.
     Το 72,16% των καταναλωτών δήλωσαν ότι έχουν αλλάξει οι διατροφικές τους συνήθειες. Το 2006, το ποσοστό, που δήλωνε ότι είχε αλλάξει διατροφικές συνήθειες, ήταν 51,78%. Παρουσιάζεται μια σημαντική αύξηση, κατά 20 και πλέον μονάδες, αυτών, που άλλαξαν διατροφικές συνήθειες, σε σχέση με το 2006.

Ψάχνουν από κατάστημα σε κατάστημα για φθηνότερες τιμές
     Βασική αιτία της αλλαγής των διατροφικών συνηθειών και το 2006 και το 2011 είναι η υγεία, με σχεδόν ίδια ποσοστά (41,74% και 41,76% αντίστοιχα), ενώ η οικονομική κατάσταση, που το 2006 επηρέαζε 2,61% των καταναλωτών, τώρα επηρεάζει το 19,91%. Υπάρχει μια σημαντική εκτίναξη, κατά 17 μονάδες. Το 65,44% των καταναλωτών έχει αλλάξει τη διατροφή του, λόγω οικονομικής κρίσης. 26,69% των καταναλωτών δηλώνουν ότι ψάχνουν τα ίδια προϊόντα με χαμηλότερη τιμή σε άλλα καταστήματα, για να αντιμετωπίσουν την οικονομική κρίση. 26,31% στράφηκαν, σε προϊόντα που παράγει το super market (ιδιωτικής ετικέτας). 25,16% των καταναλωτών δηλώνουν ότι αγοράζουν, μόνο τα απαραίτητα.
     Τα ποσοστά αυτά δείχνουν ότι η πλειοψηφία των καταναλωτών στην Ελλάδα έχει κάνει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που αγοράζει τρόφιμα. Όμως, 7 και πλέον στους 10 καταναλωτές, εξακολουθούν να αγοράζουν τις επώνυμες μάρκες που αγόραζαν και δεν έχουν κάνει το σημαντικό βήμα της αλλαγής της μάρκας των προϊόντων, για να δώσουν μήνυμα, στους προμηθευτές.

Πιο υγιεινά λόγω του... Μνημονίου
     Σε ό,τι αφορά τη διατροφή το γάλα, τα γαλακτοκομικά, το ψωμί, τα λαχανικά και τα φρούτα έχουν μπει, σχεδόν καθημερινά, στο τραπέζι των καταναλωτών. Τα κρέατα (κόκκινα), ψάρια, τηγανητές πατάτες και αναψυκτικά έχουν περιοριστεί, σε μια φορά την εβδομάδα, ενώ τα γλυκά, τα όσπρια, τα ζυμαρικά, το κοτόπουλο και τα αυγά καταναλώνονται, λίγες φορές την εβδομάδα.
     Τέλος, η κατανάλωση αρνιού και κατσικιού περιορίζεται, σε μια φορά το μήνα. Σε ό,τι αφορά τέλος το Παρατηρητήριο Τιμών, μέσω του οποίου οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν «έλεγχο» τιμών, είναι σχεδόν άγνωστο, καθώς ούτε 3 στους 10 δεν το γνωρίζουν ενώ στο σύνολο των καταναλωτών, μόνο 1 στους 10 το χρησιμοποιεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο ΑΡΤΙΝΟΣ ΤΥΠΟΣ ευθύνεται μόνο για όσα γράφουν οι συντάκτες του.
Παρακαλούμε μην μας φέρνετε στη δύσκολη θέση να διαγράφουμε υβριστικά ή χυδαία σχόλια.