Του Γιώργου Παπαβασιλείου
Δημοτικού Συμβούλου
Δ. Αρταίων,
πρώην Νομάρχη
Με μεγάλα προβλήματα ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά, αφού η Κυβέρνηση των Μνημονίων βάζει την Παιδεία σε καθεστώς πτώχευσης.
Για πρώτη φορά στα μεταπολεμικά δεδομένα, στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης θα έχουμε μαθητές δύο, τριών και τεσσάρων ταχυτήτων, ενδεικτικό της μετατροπής της Ελλάδας σε μια κοινωνία νεόπτωχων.
Άλλοι θα έχουν φωτοτυπίες, άλλοι θα έχουν καινούργια...
...βιβλία, άλλοι θα διαβάζουν σε μεταχειρισμένα, άλλοι θα τα πάρουν τέλος Σεπτεμβρίου, άλλοι τoν Οκτώβριο. Σε κάποια σχολεία θα υπάρχουν κομπιούτερ και θα έχουν λόγο ύπαρξης τα DVD, ενώ σε άλλα θα μαλώνουν οι μαθητές ποιος θα κάτσει στο PC.
Σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθούν οι πολύ μεγάλες ελλείψεις σε δασκάλους και καθηγητές, οι θεαματικές συρρικνώσεις του αριθμού των σχολικών μονάδων, τα ανεπαρκή κονδύλια για τις μετακινήσεις των μαθητών και η διάλυση των δομών επαγγελματικού προσανατολισμού.
Με βάση αυτά τα δεδομένα η κατάσταση δεν είναι ελεγχόμενη, όχι εξ αιτίας των αντιδράσεων που προγραμματίζονται για τα ισοπεδωτικά Κυβερνητικά σχέδια, αλλά και επειδή όλα γίνονται αποσπασματικά πρόχειρα και άναρχα.
Το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να βρει άλλοθι για τα βιβλία, στο Ελεγκτικό Συνέδριο, τη στιγμή που οι καταγγελίες για υπερκοστολογημένη προμήθεια χαρτιού από τον ΟΕΔΒ για την εκτύπωση των σχολικών βιβλίων και για τη μεθόδευση του διαγωνισμού, φέρνουν εισαγγελική παρέμβαση.
Παράλληλα προσπαθεί να κρύψει τα κενά σε καθηγητές και δασκάλους με συγχωνεύσεις τμημάτων, τάξεις κονσερβοκούτια 30 μαθητών, με νέες καταργήσεις, σχολικών μονάδων, με καθηγητές που θα κάνουν μαθήματα εκτός ειδικότητας και με αύξηση του ωραρίου εργασίας των εκπαιδευτικών, που απαξιώνουν περαιτέρω το επίπεδο διδασκαλίας.
Ακόμα μεταβιβάζει το κόστος των φωτοτυπιών στις χρεοκοπημένες σχολικές επιτροπές των Δήμων, οι οποίοι με τις περικοπές των κονδυλίων για λειτουργικές ανάγκες θα μας φέρουν σε τριτοκοσμικές συνθήκες, αφού θα αδυνατούν να καλύψουν έξοδα θέρμανσης καθαριότητας και διάφορες άλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις.
Τέλος δεν πρέπει να παραβλέπεται, ότι χιλιάδες πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί βρίσκονται με τη βαλίτσα στο χέρι και την οικογενειακή εστία στον αέρα, εξ αιτίας της εφαρμογής του νέου Νόμου για τον εργασιακό βίο των εκπαιδευτικών.
«Λεφτά υπάρχουν» βέβαια στο Υπουργείο Παιδείας, μόνο που δεν προωθούνται για την κάλυψη των αναγκών της νέας σχολικής χρονιάς, αλλά για την υπερωριακή αμοιβή διακοσίων και πλέον υπαλλήλων μετακλητών, αποσπασμένων, ειδικών συμβούλων και επιστημόνων στα πολιτικά γραφεία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, για τους οποίους έχει εκταμιευθεί ποσό 1.300.000 ευρώ.
Οι πομπώδεις εξαγγελίες της Κυβέρνησης για δήθεν μεγάλες αλλαγές και εκσυγχρονισμό στην Παιδεία, αποδεικνύονται μέρα με τη μέρα, ένα επικοινωνιακό προπέτασμα καπνού για να περάσουν τα πιο ακραία μέτρα, που θα οδηγήσουν στην ακόμα πιο βαθειά απαξίωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και θα καταργήσουν και εκείνα τα λίγα εναπομείναντα στοιχεία της δωρεάν Παιδείας.
Η προχειρότητα, η ανοργανωσιά, η ανευθυνότητα και η αυθαιρεσία με την οποία χειρίζεται η Κυβέρνηση αυτόν τον νευραλγικής σημασίας τομέα, δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για ταλαιπωρία μαθητών και γονέων στο ξεκίνημα της σχολικής περιόδου.
Η ελληνική Παιδεία, την οποία καταρράκωσαν αυτοί που σήμερα εμφανίζονται ως «αναμορφωτές» της, είχε και έχει ανάγκη ριζοσπαστικών αλλαγών. Όχι όμως προς την κατεύθυνση της συντήρησης και της υποβάθμισής της και μάλιστα τη στιγμή που ολοένα και περισσότεροι νέοι βλέπουν την ανασφάλεια που τους επιφυλάσσει το μέλλον είτε για να σπουδάσουν, είτε για να βρουν δουλειά.
Οι παλινωδίες που τραυματίζουν την ομαλή λειτουργία της σχολικής χρονιάς πρέπει να αφυπνίσουν συνειδήσεις για να σταματήσει ο παραπέρα κατήφορος της εκπαίδευσης.
Η συγγνώμη που ζήτησε από τους γονείς η κα Διαμαντοπούλου μόνο ειλικρινής δεν μπορεί να θεωρηθεί, όταν με δικές της νομικές ρυθμίσεις μεθοδεύτηκε η μετάβαση των σχολείων στην εποχή της φωτοτυπίας.
Μέσα σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, είναι παρήγορο που στη πόλη μας δημοπρατήθηκαν πρόσφατα οι εργασίες ανέγερσης του 7ου Δημοτικού Σχολείου και του 3ου Νηπιαγωγείου (6.840.000 ευρώ), σε οικόπεδο που αγόρασε (2.000.000 ευρώ) και ένταξε η τ. Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Άρτας στο ΕΣΠΑ, ενώ παράλληλα με πρωτοβουλία της τ. Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης διασφαλίστηκαν υποδομές αξιοπρεπούς λειτουργίας σε όλες τις σχολικές μονάδες του Νομού, με έργα συντήρησης και επισκευής της σχολικής στέγης σε όλο το Νομό συνολικού προϋπολογισμού 1.654.200 ευρώ και διευρύνθηκαν οι παρεχόμενες υπηρεσίες Παιδείας με την ίδρυση και λειτουργία του Μουσικού Σχολείου και του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας.
Θέλω να ευχηθώ Καλή χρονιά σε όλους Εκπαιδευτικούς, Μαθητές και γονείς και να τους διαβεβαιώσω ότι θα τους συμπαρασταθούμε, σε όλα τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Δημοτικού Συμβούλου
Δ. Αρταίων,
πρώην Νομάρχη
Με μεγάλα προβλήματα ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά, αφού η Κυβέρνηση των Μνημονίων βάζει την Παιδεία σε καθεστώς πτώχευσης.
Για πρώτη φορά στα μεταπολεμικά δεδομένα, στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης θα έχουμε μαθητές δύο, τριών και τεσσάρων ταχυτήτων, ενδεικτικό της μετατροπής της Ελλάδας σε μια κοινωνία νεόπτωχων.
Άλλοι θα έχουν φωτοτυπίες, άλλοι θα έχουν καινούργια...
...βιβλία, άλλοι θα διαβάζουν σε μεταχειρισμένα, άλλοι θα τα πάρουν τέλος Σεπτεμβρίου, άλλοι τoν Οκτώβριο. Σε κάποια σχολεία θα υπάρχουν κομπιούτερ και θα έχουν λόγο ύπαρξης τα DVD, ενώ σε άλλα θα μαλώνουν οι μαθητές ποιος θα κάτσει στο PC.
Σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθούν οι πολύ μεγάλες ελλείψεις σε δασκάλους και καθηγητές, οι θεαματικές συρρικνώσεις του αριθμού των σχολικών μονάδων, τα ανεπαρκή κονδύλια για τις μετακινήσεις των μαθητών και η διάλυση των δομών επαγγελματικού προσανατολισμού.
Με βάση αυτά τα δεδομένα η κατάσταση δεν είναι ελεγχόμενη, όχι εξ αιτίας των αντιδράσεων που προγραμματίζονται για τα ισοπεδωτικά Κυβερνητικά σχέδια, αλλά και επειδή όλα γίνονται αποσπασματικά πρόχειρα και άναρχα.
Το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να βρει άλλοθι για τα βιβλία, στο Ελεγκτικό Συνέδριο, τη στιγμή που οι καταγγελίες για υπερκοστολογημένη προμήθεια χαρτιού από τον ΟΕΔΒ για την εκτύπωση των σχολικών βιβλίων και για τη μεθόδευση του διαγωνισμού, φέρνουν εισαγγελική παρέμβαση.
Παράλληλα προσπαθεί να κρύψει τα κενά σε καθηγητές και δασκάλους με συγχωνεύσεις τμημάτων, τάξεις κονσερβοκούτια 30 μαθητών, με νέες καταργήσεις, σχολικών μονάδων, με καθηγητές που θα κάνουν μαθήματα εκτός ειδικότητας και με αύξηση του ωραρίου εργασίας των εκπαιδευτικών, που απαξιώνουν περαιτέρω το επίπεδο διδασκαλίας.
Ακόμα μεταβιβάζει το κόστος των φωτοτυπιών στις χρεοκοπημένες σχολικές επιτροπές των Δήμων, οι οποίοι με τις περικοπές των κονδυλίων για λειτουργικές ανάγκες θα μας φέρουν σε τριτοκοσμικές συνθήκες, αφού θα αδυνατούν να καλύψουν έξοδα θέρμανσης καθαριότητας και διάφορες άλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις.
Τέλος δεν πρέπει να παραβλέπεται, ότι χιλιάδες πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί βρίσκονται με τη βαλίτσα στο χέρι και την οικογενειακή εστία στον αέρα, εξ αιτίας της εφαρμογής του νέου Νόμου για τον εργασιακό βίο των εκπαιδευτικών.
«Λεφτά υπάρχουν» βέβαια στο Υπουργείο Παιδείας, μόνο που δεν προωθούνται για την κάλυψη των αναγκών της νέας σχολικής χρονιάς, αλλά για την υπερωριακή αμοιβή διακοσίων και πλέον υπαλλήλων μετακλητών, αποσπασμένων, ειδικών συμβούλων και επιστημόνων στα πολιτικά γραφεία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, για τους οποίους έχει εκταμιευθεί ποσό 1.300.000 ευρώ.
Οι πομπώδεις εξαγγελίες της Κυβέρνησης για δήθεν μεγάλες αλλαγές και εκσυγχρονισμό στην Παιδεία, αποδεικνύονται μέρα με τη μέρα, ένα επικοινωνιακό προπέτασμα καπνού για να περάσουν τα πιο ακραία μέτρα, που θα οδηγήσουν στην ακόμα πιο βαθειά απαξίωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και θα καταργήσουν και εκείνα τα λίγα εναπομείναντα στοιχεία της δωρεάν Παιδείας.
Η προχειρότητα, η ανοργανωσιά, η ανευθυνότητα και η αυθαιρεσία με την οποία χειρίζεται η Κυβέρνηση αυτόν τον νευραλγικής σημασίας τομέα, δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για ταλαιπωρία μαθητών και γονέων στο ξεκίνημα της σχολικής περιόδου.
Η ελληνική Παιδεία, την οποία καταρράκωσαν αυτοί που σήμερα εμφανίζονται ως «αναμορφωτές» της, είχε και έχει ανάγκη ριζοσπαστικών αλλαγών. Όχι όμως προς την κατεύθυνση της συντήρησης και της υποβάθμισής της και μάλιστα τη στιγμή που ολοένα και περισσότεροι νέοι βλέπουν την ανασφάλεια που τους επιφυλάσσει το μέλλον είτε για να σπουδάσουν, είτε για να βρουν δουλειά.
Οι παλινωδίες που τραυματίζουν την ομαλή λειτουργία της σχολικής χρονιάς πρέπει να αφυπνίσουν συνειδήσεις για να σταματήσει ο παραπέρα κατήφορος της εκπαίδευσης.
Η συγγνώμη που ζήτησε από τους γονείς η κα Διαμαντοπούλου μόνο ειλικρινής δεν μπορεί να θεωρηθεί, όταν με δικές της νομικές ρυθμίσεις μεθοδεύτηκε η μετάβαση των σχολείων στην εποχή της φωτοτυπίας.
Μέσα σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, είναι παρήγορο που στη πόλη μας δημοπρατήθηκαν πρόσφατα οι εργασίες ανέγερσης του 7ου Δημοτικού Σχολείου και του 3ου Νηπιαγωγείου (6.840.000 ευρώ), σε οικόπεδο που αγόρασε (2.000.000 ευρώ) και ένταξε η τ. Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Άρτας στο ΕΣΠΑ, ενώ παράλληλα με πρωτοβουλία της τ. Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης διασφαλίστηκαν υποδομές αξιοπρεπούς λειτουργίας σε όλες τις σχολικές μονάδες του Νομού, με έργα συντήρησης και επισκευής της σχολικής στέγης σε όλο το Νομό συνολικού προϋπολογισμού 1.654.200 ευρώ και διευρύνθηκαν οι παρεχόμενες υπηρεσίες Παιδείας με την ίδρυση και λειτουργία του Μουσικού Σχολείου και του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας.
Θέλω να ευχηθώ Καλή χρονιά σε όλους Εκπαιδευτικούς, Μαθητές και γονείς και να τους διαβεβαιώσω ότι θα τους συμπαρασταθούμε, σε όλα τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο ΑΡΤΙΝΟΣ ΤΥΠΟΣ ευθύνεται μόνο για όσα γράφουν οι συντάκτες του.
Παρακαλούμε μην μας φέρνετε στη δύσκολη θέση να διαγράφουμε υβριστικά ή χυδαία σχόλια.